- Expert
Er zijn veel bedrijven met hetzelfde expertise niveau. Door een boek te schrijven valt de kennis en visie van het bedrijf op. Als ondernemer laat je zien durf en doorzettingsvermogen te hebben. Bestaande relaties zijn trots op de samenwerking en nieuwe relaties melden zich makkelijker aan omdat ze de kennis en ervaring vertrouwen.
- Geloofwaardigheid
Mensen nemen de ondernemer of het bedrijf serieuzer als ze een boek hebben gerealiseerd. Deuren openen gemakkelijker, mensen luisteren aandachtiger. Zeer nuttig bij het leggen van eerste contacten met potentiele klanten en zakelijke partners.
- Merkduidelijkheid
Het hebben van een boek waarin de belangrijkste intellectuele eigendommen, kernmodellen of principes van het bedrijf worden uiteengezet, helpt potentiele klanten echt te begrijpen waar het bedrijf voor staat en hoe waardevol het voor hen kan zijn.
- Nieuwe focus en inzichten
Door het schrijven van een boek kijkt de auteur op een nieuwe en frisse wijze naar zijn bedrijf. Onder woorden brengen wat het bedrijf nu echt doet, brengt nieuwe focus en vaak vernieuwde inzichten.
- Content
Elk boek heeft de potentie een mediamagneet te worden. Door het boek strategisch te positioneren en duidelijk te communiceren over de waarde die het toevoegt, kunt je je netwerk verder uitbouwen en verdiepen.
- Kansen
Doordat het netwerk groeit, en je serieuzer wordt genomen binnen dat netwerk, groeit de waarde van je product. Dus meer leads die meer kunnen opleveren.
- Zakelijke geloofwaardigheid
Als je een bedrijf runt en je publiceert een goed boek, geeft dat de onderneming legitimiteit in de ogen van de wereld. Daardoor wordt het eenvoudigweg gemakkelijker om dingen voor elkaar te krijgen. En het geeft een boost aan alle medewerkers – een bron van trots bij zo’n bedrijf te horen.